سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توی تعطیلات چهار روزه به کجا سفر کنیم؟

یک دروازه چهار روزه به دنیای گردش، تفریح و استراحت؛ دیگر زمان از این عالی؟ درین راهنما، تنی چند از مطلوب‌ترین هدف های توریسم درین فصل را برایتان آورده‌ایم و حتی نماد داده‌ایم که در‌این شهرها، چه جاهای جالب و تفریحی وجود داراست.

اولیه از شمالِ دوست داستنی آغاز کنیم

معمولا هر وقت سخن از مهاجرت تابستانی و بهاری میشود، شمال اولی آیتم‌ای میباشد که گردشگران به آن می‌پندارند. چرا؟ خب مشخص میباشد؛ هم دریا دارااست و هم حاشیه دریا، آب و هوایش برای تفریح و چادرزنی و طبیعت گردی عالی میباشد، به طهران (و بخش اعظمی از شهرهای دیگر) مسافت متعددی ندارد و… . شما می‌توانید بلیط سفر خود به جاهای مختلف را از فلای تودی با تخفیف خریداری کنید.

درصورتی که شما هم نرم افزار شمال دارید، این نصیب از مقاله به درد شما می خورد زیرا میخواهیم یک کدام از دوستداشتنی‌ترین شهرهای شمال، یعنی رشت، را برایتان معرفی کنیم.

تا رشت چقدر خط مش دارم؟

مسافت شما تا رشت بستگی بدین داراست که چطور می خواهید به رشت بروید (اتوبوس، هواپیما، قطار یا این که ماشین فردی) و این که مبداتان کجاست. البته در صورتیکه قرار میباشد از طهران رد گردید و یا این که مبداتان طهران میباشد، به طور تقریب 327 کیلومتر راه و روش دارید و در صورتی‌که به ترافیک سنگینی نخورید، حدودا چهار الی چهار ساعت و نیم رانندگی شما‌را به رشت خواهد رساند.

از هر جا که می خواهید استارت فرمایید، روی مورد Directions روی نقشه ذیل بزنید تا رویه رشت را به شما آرم بدهد.

در‌این قسمت میخواهیم دو مثال از افامتگاه‌های . در رشت را مثلا ببینیم.

ویلا سه‌خوابه گلشن رامین: درصورتی که تعداد شما برای این سفر بالاست، توصیه می کنیم نگاهی بدین ویلای خوشگل بیندازید. در‌این ویلا، تجهیزات متعددی مثل تخت خواب، وسایل آشپزی، اسپلیت و… برای شما فراهم شد‌ه‌است. رزرو ویلا سه خوابه رامین را الان میتوانید اعمال بدهید.

ویلا یک خوابه دوبلکس آلما: این ویلا در حوزه‌‌ای دنج و آهسته از رشت جای دارد و در حالتی‌که تعداد شما معدود میباشد و دنبال جایی می‌باشید که هزینه متعددی برای این چهار روز نداشته باشد، مسلما رزرو ویلا یک خوابه دوبلکس آلما را به تعقل نیندازید.

اکنون در رشت مستقر شدیم؛ کجا برویم؟

درصورتی که تا الان به رشت رسیدید و وارد اقامتگاهی که رزرو کرده بودید، شدید، وقت آن میباشد که پس از پاره ای استراحت، از جذاب‌های این شهر لذت ببرید. برای این که بتوانید در‌این برهه زمانی محصور، غایت به کار گیری را از مجال خویش ببرید، جنبه‌های مختلفی از رشت را برای شما معرفی میکنیم.

جاهای تفریحی رشت

هم اکنون که هجرت می باشید، کلام اولیه را می بایست تفریح و ادب بزند. صراحت دارد که در شهرهای شمالی، حتی گام زدن در یک خیابان مالامال درخت هم می تواند به خیال و خاطر آب و هوا و طبیعت، یک تفریح به اکانت بیاید؛ ولی عالی میباشد که جاهای تفریحی مشهور را تجارب نمایید.

پارک جنگلی سراوان رشت

نخستین از همگی، رفتن بدین پارک چه سودی برای شما داراست؟ خب بگذارید توضیح بدهیم. کمتر کسی پیدا میگردد که به آب و هوای جنگلی و سایه درختان در گرمای فصل تابستان و صدای طبیعت، خیر بگوید. از طرف دیگر، خیلی‌ها هم دوست دارا‌هستند در یک فضا اجتماعی که تجهیزات رفاهی هم دارااست، یک عصر دل‌انگیز با خانواده یا این که دوستان‌شان داشته باشند.

رفتن به پارک جنگلی سراوان هر دو آیتم را به شما میدهد؛ در واقعیت انگار هم به جنگلی رفته‌اید که از غوغای دنیا بدور میباشد و هم جایی می باشید که به تجهیزات شهری دسترسی دارید.

بازار رشت

مگر می گردد که تا رشت بروید و سوای دیدن یکی‌از گرانقدر‌ترین و خاص‌ترین بازارهای روباز کشور ایران، از آن خارج بیایید؟ همینطور در حالتی که قصد خرید خوراکی دارید (از جمله ماهی، ترشیجات و…)، این بازار مکان نیکی برای این شغل میباشد چراکه مدام مواد خوراکی آن جدید می باشند.

جاهای تاریخی رشت

برخی‌ها هم میباشند که با رفتن به جاهای تاریخی و تجارب سرگذشت بزرگان، حالشان عالی می گردد. دوست دارا هستند ببینند که یکسری صد سال پیش، چه افرادی اینجا بوده‌اند و چه کارهایی کرده‌اند؛ چه اسم و یادی از خودشان به جا نهاده‌اند و… .

چنانچه شما هم از این اشخاص میباشید، رشت تعیین قابل قبولی برای شماست زیرا در کنار تفریحات دیگر، جاهای تاریخی متعددی هم برای یافت کردن دارااست. چندین مثال از این جای ‌های تاریخی را برای شما فهرست کرده‌ایم:

• آرامگاه میرزا خرد‌خان جنگلی

• مکتب شاپور

• کاروانسرای لات

• عمارت کلاه خارجی

شایسته ترین رستوران های رشت

حال می‌رسیم به خوشمزه‌ترین قسمت این مسافرت چهار روزه! میدانید که بخش اعظمی از شهرهای استانهای شمالی و مخصوصا رشت، به دستپخت و مدل آشپزی خاصشان مشهور می‌باشند. شما هم که تا اینجا آمده‌اید سفارش میکنیم یکی این رستوران‌ها را آزمون نمائید:

• رستوران محرم

• رستوران رزاقی

محرمانه هم به غرب کشور ایران بزنیم

پیش از اینکه این مقاله را ادامه بدهیم، خوب میباشد یک نکته را روشن کنیم. الان در فصل‌تابستان هستیم و حقیقتا فصل تابستانِ گرمی میباشد؛ به همین عامل شهرهایی که برای این تعطیلات چهار روزه گزینش کرده‌ایم در مناطقی از کشور‌ایران میباشند که نسبت به سایر جاها خنک‌تراند (شمال، غرب و شمال‌غرب مرزوبوم).

در‌این نصیب میخواهیم تعطیلات چهار روزه‌مان را به مکان رشت، در همدان بگذرانیم.

تا همدان چقدر رویکرد دارم؟

مثل مدام، هنگامی که از یک مقصد برای مهاجرت حرف می کنیم، یک کدام از اولی پرسش‌ها این میباشد که تا آنجا چقدر رویکرد میباشد. برای به حساب آوردن ظریف فاصله‌تان تا همدان، می توانید روی مورد Directions کلیک نمایید.

ولی در حالتی‌که مبدا شما طهران میباشد و یا این که قرار میباشد از طهران رد گردید، تقریبا 320 کیلومتر تا همدان رویه دارید و در حالتی که نقص‌ و ترافیک خاصی رمز راهتان نباشد، فی مابین سه ساعت و نیم تا چهار ساعت فرصت میبرد.

• آپارتمان

• منزل

• سوئیت

• اقامتگاه بوم گردی

• مجتمع اقامتی

• مهمانسرا

قبل از این، می توانید خودتان تهیه و تنظیم نمائید که اقامتگاه‌تان در یکی‌از بخشها تحت باشد:

• بخشها شهری

• بخشها روستایی

• بخشها کوهستانی

• بخشها جنگلی

دو مثال از اقامتگاه‌های همدان

درحال حاضر بیایید به دو مثال از اقامتگاه‌های . در همدان نگاهی کنیم تا بدانید که چه چیزی معطل شماست.

مجتمع اقامتی سر نگین کمان: این مجتمع اقامتی در حوزه‌‌ای نسبتا سوا شهر جای دارد و این یعنی هیچ آلودگی و رمز و صدایی قرار وجود ندارد وقار شما‌را به هم بزند. همینطور امکاناتی مانند آلاچیق‌های قشنگ، سفره منزل سنتی با غذاهای لذیذ اهل ایران و… در چنگ شما قرار می دهد. همینطور اینجا یک مجتمع میباشد و از حیث امنیت، خیالتان ریلکس میباشد. با یک کلیک میتوانید رزرو مجتمع اقامتی رمز نگین کمان را اعمال بدهید.

سرای رومان: اینجا یک آپارتمان نسبتا والا میباشد که برای مهاجرت‌های تعداد بالا مورد خیر و خوبی میباشد. چیزی که‌این آپارتمان را خوشگل می‌نماید این میباشد که در یک ناحیه کوهستانی از همدان قرار گرفته و چشم انداز‌ای که از تراس و دور و بر آن دارید، نفس شما‌را حایل خواهد آورد. برای رزرو سرای رومان در . یک کلیک نیاز دارید.

پس از بومی شدن، کجاها را بگردیم؟

مانند قسمت پیشین، در‌این نصیب هم میخواهیم خصوصی به جاهای جذاب همدان بزنیم (تاریخی، تفریحی، طبیعت و…). برای این که نرم افزار چهار روزه شما بتواند جامع باشد، عملکرد کردیم یک‌سری مثال از هر قسمت را پوشش بدهیم.

جاهای تفریحی همدان

فارغ از اغراق، همدان یکی‌از تاریخی‌ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران میباشد. این مسئله را هنگامی بیشتر متوجه خواهید شد که دنبال تفریح در همدان باشید. منظورمان این میباشد که حتی اکثری از جاهای تفریحی همدان هم که بروید، یک قسمت تاریخی در آنان می بینید.

• دشت میشان: میشان یک دشت سرسبز و خوشگل در دامنه‌های کوه الوند است که میان کوه‌نوردان، دوستداشتنی است و درصورتی که شما هم فضایش را مشاهده کنید، احتمالا خوشتان خواهد آمد. در مسیر این دشت هم کتیبه‌هایی از قسم هخامنش وجود داراست.

• شهربازی رنگین کمان: چنانچه مهاجرت چهار روزه‌تان به یاروهمدم خانواده میباشد، محرمانه بدین شهربازی بزنید. دیدنی میباشد بدانید که شهربازی رنگین کمان، بلندمرتبه‌ترین شهربازی سرپوشیده در جمهوری اسلامی ایران میباشد.

جاهای تاریخی همدان

تا دلتان بخواهد، جای ‌های تاریخی در همدان وجود دارااست و تعداد این جای ‌ها به قدری زیاد میباشد که شاید با یک روز گشتن نتوانید همگی آن ها را ملاحظه کنید. در‌این نصیب چندین گزینه از این جای ‌ها را برایتان فهرست کرده‌ایم.

• غار علیصدر

• آرامگاه بوعلی سینا

• خزینه تاریخی قلعه

• آرامگاه باباطاهر

• تپه هگمتانه

• گنبد علویان

• امامزاده حسین

• بازار سنتی همدان

• ساختمان بلند قربان

• موزه تاریخ طبیعی همدان

• گرمابه حاج تراب