سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با 5 جزیره محبوب ایران

سرزمین عزیزمان جمهوری اسلامی ایران مجموعاَ 427 جزیره وسیع و کوچک دارااست. مقایسه جزیره ها کشور‌ایران با یکدیگر عمل دشواری میباشد چون هر کدام از آن ها به طرزی منحصر دیده‌های شما‌را خیره می نمایند.  بعضا از این جزیره ها همانند شهر‌های باستانی کشور ایران عمر بالایی دارا‌هستند. ما درین فهرست 5 جزیره مهم خلیج عجم که در هجرت به جنوب کشور‌ایران می توانید از آن‌ها بازدید فرمایید را معرفی کرده‌ایم. شما در هجرت بدین جزیره‌ها با دیده‌اندازهایی قشنگ، فامیل‌های اسرارآمیز، وضعیت‌های جغرافیایی استراتژیک، حیات وحش دریایی و گونه های ناشناخته‌ها روبه‌رو خواهید شد که خاطراتی فراموش‌نشدنی برایتان به یادگار خواهند گذاشت. با علی‌پدر یار و همدم باشید تا جذاب ترنی جزیره ها کشور ایران را بشناسید.

فهرست ما با جزیره‌ای ابتدا می شود که شاید یه خرده تحت سایه دیگر جزیره‌ها کشور‌ایران قرار گرفته باشد ولی با هجرت به‌این جزیره خواهید دانست که جزیره قشم چیزی کمتر از سایر جزیره ها کشور ایران ندارد. قشم یک جزیره خرید تور کیش با بهترین قیمت با آب‌وهوای آفتابی میباشد همچون نگینی در خلیج عجم میدرخشد. اگرچه این جزیره کاملا از خاک جمهوری اسلامی ایران جداگانه شده‌است ولی قربت آن به بندرعباس و بندر خمیر سبب گردیده حالت خیر و خوبی برای افرادی که مایلند از روش جاده مسافرت نمایند مهیا شود.

 

قشم وسیع‌ترین جزیره کشور‌ایران میباشد و یکی شهرستان‌های استان هرمزگان به حساب می آید. این جزیره نقش مهمی در مورخ کشور ایران داشته میباشد. در عصر ساسانیان این جزیره ابرکاوان نامیده میشد که به معنای «از تبار کاوه» میباشد. اشارات تاریخی بدین جزیره حاکی از اهمیت جغرافیایی آن  میباشد. امپراطوری‌های متعددی از سیستم های تجاری و تبادل فرهنگی میسر گردیده به واسطه این جزیره سود برده‌اند. این مکان یک مرکزی ناوبری فی مابین مملکت پارس، چین، و آفریقا بوده و همین فرمان سبب شکوفایی جزیره شده‌است.

این جزیره به دیده یک کدام از شایسته ترین مرکزها تجاری جمهوری اسلامی ایران برای خرید کالاهایی با قیمت خوب چشم میشود. براین اساس شما می‎توانید در هجرت به قشم لذت یک خرید مقرون به صرفه را در کنار زیبایی‌های بی‌نظیر این جزیره تجربه نمایید. خصوصیت‌های قشم به نقش اقتصادی و تجاری آن محدود نمیشوند؛ جالب‌های تاریخی و جاذبه‌های توریسم طبیعی این جزیره تمامی‌ساله شمار متعددی از گردشگران را مجذوب خویش می کنند.

 

همان گونه که گفتیم جزیره قشم یکی هدف های مهم توریسم مردم جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و استدلال این فرمان بسیار بدیهی میباشد؛ حمل‌ونقل دریایی آسوده و ریلکس. زمانی که به بندرعباس یا این که بندر پل (از توابع شهرستان بندر خمیر) رسیدید، یک قایق کوچک میتواند شما و ماشینتان را به جزیره برساند. هجرت با این قایق‌های کوچک اگرچه کوتاه میباشد ولی لذت بخش اعظمی دارااست. توصیه می کنیم گشت‌و‌گذار در جزیره را با خودروی خویش انجام دهید یا این که در جزیره یک خودرو کرایه فرمائید. این عمل منجر می گردد ریلکس‌خیس به جاذبه‌های توریستی قشم بروید و از حیث عصر و هزینه صرفه‌جویی نمایید.

بعداز آن‌که به قشم رسیدید، خواهید روءیت کرد که اماکن تفریحی متعددی برای گشت‌وگذار و لذت بردن شما درست شده‌ میباشد. 8000 هکتار منابع طبیعی بیشه‌های حرا، بندر تاریخی لافت در جوار بیشه، غار‌های بی‌شمار از گزاره غار نمکدان قشم که طولانی ترین غار نمکی جهان میباشد، و قلعه متروکه پرتغالی‌ها فقط بخشی از مکان‌های جذاب جزیره قشم می‌باشند.

 

دره ستارگان نیز با قصه‌هایی اسرارآمیز می تواند مکانی جذاب برای بازدید شما باشد. به یقین بومیان، افتادن ستاره‌ها منجر رفتار غارهای داخل هم و صورت خیره کننده زمین این مکان جالب شده‌است. تماشای ستارگان درین حیطه به قدری جالب میباشد که حتی تیم‌های نجوم‌شناسی نیز تور‌های آموزشی هر ساله خویش را دراین مکان برگزار می‌نمایند.

 

ژئوپارک قشم که اول ژئوپارک خاورمیانه میباشد، علاوه بر سیرتکامل‌های گیاهی و جانوری قشنگ، با مجسمه‌های طبیعی و چین‌خوردگی کوه‌ها شما‌را به وجد می آورند.

 

چشمه‌های متعددی در سرتاسر جزیره قشم دور از هم گردیده‌اند. چشمه کارخانه، چشمه گوری، و چشمه‌های کوه پایه نمکدان دارای شهرت‌ترین چشمه‌های قشم میباشند. اما بایستی بگوییم که آب اکثر چشمه‌های قشم پر نمک میباشد. پس هوس میل کردن آب چشمه را از سرتان به دور فرمایید.

بوستان کروکدیل قشم نیز اولی و پهناور‌ترین بوستان کروکدیل خاورمیانه میباشد که حدود 200 کروکدیل و یکسری دسته حیوان دیگر را در خویش جای داده میباشد. شما می توانید از روش اتوبان قشم-درگهان بدین مکان جالب برسید.

جزیره کیش به قدری موردپسند مردم کشور ایران قرار گرفته میباشد که دیگر نمی‌قدرت اظهار‌کرد جایی از آن ناشناخته مانده میباشد. کیش را می‌قدرت اینگونه تعریف کرد: «خورشید، دریا و ماسه: جزیره‌ای رویایی در کشور‌ایران». کیش در قبل شکوه و زیبایی بخش اعظمی داشت ولی در عصر‌ای از مورخ آیتم بی‌لطفی گرفت. در حدود یک ده سال میباشد که دولت همت دارااست شکوه و جلال قبل این جزیره را به آن بازگرداند و می بایست بگوییم که تا حدود متعددی در‌این دستور برنده شده‌است.

 

کیش یک حیطه آزاد تجاری میباشد و قربت آن به تنگه هرمز منجر گردیده سرمایه‌گذاری‌های متعددی در آن صورت بپذیرد. کلیه‌ساله گردشگران متعددی از سرتاسر کشور ایران و دنیا به‌این جزیره مهاجرت می‌نمایند و برهان آن آزادی‌های اجتماعی بیش تر، اکران‌های همگانی درگیر‌کننده، و برنامه‌های تفریحی بی‌شمار کیش میباشد. نگران هزینه‌ها نباشید زیرا نسبتاًً تمامی قشرها جامعه از دید اقتصادی می توانند از این برنامه‌ها لذت ببرند.

 

کیش جزیره‌ای برای پای کوبی به چنگ آوردن میباشد. کسی که که به‌این مکان جالب هجرت می نماید به معنای حقیقی وواقعی کلمه و واژه لذت می برد. شنا در آب روشن یا این که انجام ورزش‌های دریایی هیجان انگیز فقط بخش کوچکی از کارهایی میباشد که می توانید در کیش انجام دهید. سفارش میکنیم برای خریدکردن در‌این جزیره از قبلی دارایی‌ای پس‌انداز فرمایید به دلیل آن که کیش قطب اصلی کشتی‌های تجاری میباشد. محصول‌ها و جامه‌های این جزیره مدام جزو جدیدترین مد‌های روز جهان می‌باشند.

جزیره کیش در کنار مناظر طبیعی خیره‌کننده سرشار از مکان‌های زیبایی میباشد که برای رفاه درحال حاضر گردشگران تشکیل شده‌اند. او‌لین چیزی که در تصاویر کیش عرض اندام می‌نماید یک کشتی غول‌پیکر یونانی میباشد. کشتی یونانی مکانی جالب برای زوج‌های شیدا میباشد. تماشای غروب آفتاب، زمانی که خورشید با اکراه از پس این کشتی محو می‌گردد یک بعد از ظهر احساسی را برای گردشگران رقم میزند.

 

شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی بخش ها توریسم این جزیره میباشد که 2500 سال عمر دارااست. قناتی در عمق 16 متری با سقفی پوشیده از صدف و مرجان به راحتی میتواند برای هر کسی جالب باشد. این شهر زیرزمینی به وسعت 10 هزار مترمربع برای توده‌آوری، تصفیه و ذخیره‌سازی آب‌شرب ساکنان ایجاد شده است.

جزیره کیش هر ساله پذیرای در حدود 2 میلیون گردش گر از سرتاسر عالم میباشد. از نگاه آب‌و‌هوایی شایسته ترین دوره مسافرت به‌این جزیره از اوایل دی‌ ماه تا آخرها فروددین ماه میباشد. اما در‌حالتی که انگیزه شما از مهاجرت به کیش کمپانی در روی داد‌های فرهنگی میباشد می بایست از 15 تیر تا 15 شهریور در جزیره حضور داشته باشید.

 

در هجرت به کیش مسلماً از حریره، پایاب، تم تمیز آبی‌رنگ اوشن، بوستان هنر، گروه درخت سبز، حاشیه دریا مرجانی، و بوستان دلفین‌ها دیدن نمایید. راس خرید دامون، بازار مریم، راس خرید سارینا 1، بازار مرجان، راس خرید فردوس 1 و 2، بازار مروارید، راءس خرید پانیذ و راءس خرید ونوس فقط بخشی از مرکز ها خرید کیش می‌باشند که شما می توانید اجناس موردنیاز خویش را با شایسته ترین کیفیت و ارزان‌ترین ارزش خریداری نمائید.

برای اشخاصی که شیفته طعام‌های دریایی میباشند رستوران میرمهنا کیش در خیابان اعتصامی یک گزینش عالی خواهد بود. رستوران کوه فروغ و روشنایی در میدان امیرکبیر، رستوران سنتی پوریا در حوالی هتل پارمیس، رستوران رویال استار در بلوار صدف، رستوران پدیده کیش در میدان غروب، رستوران فودلند در لاین غربی بازار مرجان، رستوران توتی فروتی در انتهای بلوار دریا و کافه لاوازا در مجتمع کوروش از سایر مکان‌هایی میباشد که شما میتوانید طعام‌های خوشمزه را گوارای وجود نمایید.

هنگام یکی‌از زیباترین جزیره ها جمهوری اسلامی ایران میباشد که بین مردم کمتر شناخته شده‌است ولی ما قصد داریم هر آنچه که برای مسافرت بدین جزیره نیاز میباشد را برای شما خلاصه کنیم. جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار گرفته میباشد. برای مسافرت به‌این جزیره شما بایستی به اسکله کندالو رفته و سوار قایق گردید. بعد از آبادی دقیقه قایق‌سواری به بندر هنگام خواهید رسید. علاوه بر تماشای زیبایی‌های طبیعی، شغل های تفریحی متعددی می باشند که شما میتوانید در جزیره هنگام انجام دهید.

 

تماشای دلفین‌های خلیج عجم که از آب زلال دریا خارج آمده و بازی مینمایند یک کدام از مفرح‌ترین لحظاتی میباشد که میتوانید در کنار خانواده تجربه نمایید. این چیزی وجود ندارد که در بوستان های تصنعی دبی یا این که شهر‌های دیگر بتوانید تماشا فرمایید، احساس معاش حقیقی وواقعی دلفین‌ها فقط یگانه به‌این جزیره میباشد. در حالتی‌که میخواهید اقبال خویش برای تماشای دلفین‎‌ها را بیش تر نمایید بایستی در ماه‌های آذر و دی بامداد به دریا رفته و قایق‌سواری خویش را مقدمه نمائید.

 

جزیره هنگام خیابان و جاده‌ای ندارد و فقط 600 نفر در سه روستای خرید تور قشم با بهترین قیمت کوچک آن مستقر میباشند. این یعنی متانت مطلق برای گردشگرانی که میخواهند در بهشتی فارغ از آلودگی هوا گام بزنند. بازار سنتی هنگام یکی‌از زیباترین بازارهای سنتی کشور‌ایران میباشد. در بازدید از این بازار خرید صنعت های دستی و مربایی که با خاک سرخ (گلک) پخته شده‌است را فراموش نکنید

یکی‌از خیره کننده‌ترین چیز‌هایی که میتوانید در مسافرت به جزیره هنگام شاهد آن باشید حاشیه دریا نقره‌ای آن میباشد. در خاک این کنار دریا ذرات درخشانی موجود است که از نوعی کانی درخشان درست شده‌اند. همینطور وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی بر درخشندگی این حاشیه دریا افزوده‌اند. دراز کشیدن درین حاشیه دریا براق و تماشای دریا میتواند خستگی‌های معاش روزانه را از بدن شما به دور نماید.

 

جزیره هنگام حیات وحش بی‌نظیری داراست. برخی از حیوان‌ها معدود مانند غزال مستقر کشور‌ایران (جبیر)، لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی، خرچنگ‌های دریایی و خاردم مصری در‌این جزیره معاش می‌نمایند. آب سواحل این جزیره به قدری واضح میباشد که شما به راحتی می توانید ماهی‌ها و آبزیان دریایی را از نزدیک تماشا نمایید.

از سایر کارهایی که میتوانید در‌این جزیره انجام دهید نقش ریختن میباشد. نقش ریختن یک اصطلاح ساکن میباشد که به کشیدن نقش و نگارهای قشنگ روی دست با حنا اطلاق میگردد. نقش حنا میتواند تا مقطع‌ها یادآور خاطرات خوش مسافرت به جزیره هنگام باشد.

جزیره لارک در مسافت 16 کیلومتری قشم واقع شده‌است. عوام مردم جزیره که شمار آن‌ها به 250 خانوار می رسد در قلعه‌ای تاریخی معاش مینمایند. در قبلی تصور می شد که‌این قلعه به امر نادرشاه ایجاد شده است ولی امروزه معین گردیده که‌این قلعه در زمان صفویان و بوسیله پرتغالی‌ها سازه شده‌است.

 

دژهای نظامی، تلگراف‌منزل شرکت هند شرقی در ناحیه‌ای پر اسم و رسم به «مرنه»، و منزل‌هایی با عمر 800 ساله در دل کوه‌های جزیره از گزاره جاذبه‌های توریسم تاریخی لارک میباشند. خیره کننده‌ترین مکان جالب این جزیره گورستان تاریخی آن میباشد. آتشدان‌هایی سفالی همانند یک گلدان کوچک روی قبور نهاده گردیده‌اند و ریخته‌شدن کندر و اسپند روی ذغال داغ درون آن ها سبب ساز گردیده بویی خوش درین حیطه به مشام رسد.

 

وجود پلانکتون‌ها در آب این جزیره سبب گردیده با استارت شب نوری آبی هنگام واکنش امواج آب به کنار دریا چشم شود. توصیه ما این میباشد که هنگام بعد از ظهر به حاشیه دریا بروید و بعد از پیاده‌روی به دور کنار دریا در آلاچیق‌ها استراحت فرمایید. زمانی که شب ابتدا شد می توانید عکس‌های بی‌نظیر خویش از این کنار دریا قشنگ را تثبیت فرمائید. یک کدام از عکس‌هایی که پویان شادپور درین حاشیه دریا گرفته میباشد در سال 2015 در نشریه دارای اسم و رسم نشنال جئوگرافی منتشر شد.

 

صید‌ ماهی درین جزیره به وفور انجام می شود و تمامی روزه ماهیان صید گردیده به بندرعباس و دیگر جزیره‌ها منتقل می گردند. ولی تناول کردن ماهی تنوری در کنار کنار دریا لذتی میباشد که شاید تا بازه زمانی‌ها آن را فراموش نکنید. حلوای خرما نیز دیگر خوردنی خوشمزه این جزیره میباشد. چنانچه از بومیان مهمان‌نواز جزیره بخواهید قطعاً طریق پخت آن را به شما خواهند یادگرفت. مردم این جزیره به قدری کریم ومهربان میباشند که می توانید شب را در منزل آنان بگذرانید. شایسته ترین دوره مسافرت به لارک نصفه دوم سال میباشد چون در‌این دوره آب‌وهوای جزیره معتدل و دلپذیر میباشد.

جزیره هرمز یا این که جزیره رنگین‌کمان به علت حالت جغرافیایی مختص آن کلید خلیج عجم اسم گرفته میباشد. این جزیره به علت وجود خاک‌های متنوع به پردیس زمین‌شناسی به شهرت رسیده است. جزیره هرمز تاریخچه‌ای مالامال فراز و نشیب دارااست. سال 912 نیروهای پرتغالی این جزیره را اشغال کردند و قلعه‌ای در آن ساختند. ولی مردم جزیره سرنوشت برنده شدند در سال 1031 هرمز را از اشغال پرتغالی‌ها بیرون نمایند. هم‌فعلا اثرها و خرابه‌های این قلعه در حوالی روستا‌های فعلی جزو بخش ها توریسم جزیره هرمز محسوب میگردند.

 

مشهورترین جاذبه توریسم جزیره هرمز دره رنگین‌کمان اسم دارااست. تنوع رنگی خاک و سنگ این مکان سبب گردیده ما شاهد یک زیبایی دیده‌نواز باشیم. از سایر مکان‌های جذاب جزیره هرمز می‌اقتدار به موزه دکتر معالج نادعلیان اشاره نمود. احمد نادعلیان اضافه برای کندنگاری‌هایش روی سنگ‌های رودخانه و همینطور حجاری، چینش و نت‌آرت در مجامع در میان‌المللی شناخته میگردد.

 

جزیره نمکی هرمز همانند یک صدف روی آب‌های آبی رنگ خلیج عجم شناور میباشد. یک جاده ساحلی خوشگل پیرامون جزیره را اشراف نموده است و شما می توانید با پیاده‌روی یا این که دوچرخه‌سواری جاذبه‌های طبیعی هرمز را تماشا فرمایید. کمپ‌زدن در جزیره هرمز یک کدام از تفریحات پرطرفدار گردشگران میباشد. اما شیوه های دیگری نیز برای اقامت موجود هست: ماندن در منزل ساکنان جزیره و لذت بردن از نان‌های سنتی هرمز یا این که رفتن به کنار دریا فضا زیست و تماشای طلوع خورشید از کانکس‌هایی که برای مسافران درست شده‌اند.

جزیره هرمز یکی‌از بکرترین جزیره ها کشور‌ایران میباشد پس خبری از هتل یا این که رستوران های گران‌قیمت وجود ندارد. فقط یک ساندویچی در جزیره هرمز موجود است البته سفارش ما به شما این میباشد که از طعام‌های محلی به کارگیری نمائید. برای این فعالیت بایستی به محلی‌ها توصیه دهید تا برایتان خوراک بپزند. قلیه ماهی غذایی میباشد که اکثر اشخاص مستقر تبهّر خاصی در پختن آن دارا هستند پس این غذای دریایی سلامت را از دست ندهید.

 

چنانچه میخواهید تنگه هرمز را تماشا نمایید بایستی نخست سراغ کوه‌های هفت رنگ را بگیرید. بعد از دیدن دره مجسمه‌ها و عبور از دالان‌های باریک به یک پرتگاه می سید. از این نقطه میتوانید تنگه هرمز و رفت‌و‌آمد کشتی‌ها را نگاه نمائید. رویه وصال به جزیره هرمز بسیار بی آلایش میباشد. نخست خویش را بندرعباس برسانید و آنگاه از آنجا با یک لنج مسیر 40 دقیقه‌ای به سمت هرمز را طی نمائید