سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرقبه یکی از جاذبه های گردشگری تور مشهد

برای ما شهر مشهد مقدس با زیارت امام رضا ( ع ) مضمون‌ پیدا می نماید , شهر مقدس شهر مشهد مقدس دو‌مین شهر مالامال جمعیت کشور ایران می‌باشد که به یمن وجود ضریح مقدس امام رضا ( ع ) هشتمین امام شیعه‌ها یکی هدف های زیارتی سرزمین عزیزمان کشور ایران است و بیشترین هجرت به شهر مشهد مقدس به خاطر زیارت حرم امام رضاست. در مشهد علاوه بر این‌که ضریح امام رضا ( ع ) موجود است , مکان های تاریخی و جاذبه های تفریحی و بخش ها توریسم ارگانیک , تحت عنوان یکی لبریز ترددترین مسیرهای سرزمین به شمار میرود .

شهر طرقبه هم یکی‌از این بخش ها است که محبوبیت متعددی در میان گردشگران تور مشهد ارزان داراست . شهر طرقبه اعم از ده های بزرگ طوس دیرباز بوده است که میان دره های سرسبز فن کوه بینالود واقع شده‌است .
طرقبه مشهدطرقبه از طرف غرب به وسیله کوهای بینالود و ازسمت شمال بوسیله کوه تخت رستم , تسلط شده‌است . درین حیطه گلشن های بسیار و سرشار از گونه های میوه ها اعم از سیب و گیلاس آلبالو موجود هست . طرقبه در معنای روش های خوب تر , از ریشه ترغبذ در معنای قریه است که بخشی از ییلاق های کوهستانی و جالب در جنوب غربی مشهد مقدس است و درمسیر جاده جاغرق است .
همینطور چشمه های خوشگل و غران این حیطه چشم انداز ی زیاد تماشایی برای گردشگران به‌وجود آورده است . به دلیل رودخانه هایی که از این مسیر می گذرند این ناحیه دارنده آب و هوای مضاعف مطبوع برای روزهای گرم فصل تابستان است . در ارتفاعات و به دلیل آب و هوای دوچندان مطلوب این حوزه‌ , گیاهان دارویی متنوعی را می توان یافت .
یکی دیگر از جاذبه های قشنگ و جالب وجود دره هایی در‌این ناحیه است که می شود به دو مورد تحت اشاره نمود . دره مایان مشتمل بر , ازغند مایان علیا حصار و مایان سفلی است که گلشن های این ناحیه و زمین ها کشاورزی ان از آب رودخانه زیبای مایان آب پاشی می شود . دره دهبار دربرگیرنده روستاهای دهبار و کلاته اهن بوده که زمین ها آن را رودخانه دهبار سیراب می نماید .
این ناحیه ی خوش آب و هوا به دلیل اتصال دره سبز و زیبای طرقبه به بخش ها ییلاقی دیگر و قربت به شهر

مشهد و مردم این ناحیه بوده است . طرقبه جاذبه توریسم و سیاحتی را از جهت جنبه توریستی آماده نموده و نقش به سزایی برای مشهد مقدس و مردمان این شهر داشته است .
تجهیزات ویژه ای در‌این ناحیه موجود هست که میتوان به مورد ها ذیل اشاره نمود :
بوستان همگانی پونه که استقبال متعددی از این بوستان صورت میگیرد
رودخانه های قشنگ در حوالی بوستان
سازمان پست
سازمان مخابرات
منزلت پمپ بنزین
رستوران هایی در محیط طرقبه
فروشگاهای صنعت های دستی
و دیگر تجهیزات رفاهی و خدماتی
طرقبه مشهدعلاوه بر این هتل بزرگ طرقبه پذیرای گردشگران و مسافرین طرقبه است . از غذاهای محلی و خوش و بو این ناحیه میتوان به فسنجان , قورمه , دیزی و شیشلیک اشاره نمود و فراموش نکنید که بستنی قیفی و فالوده این شهر نیز پر اسم و رسم است .
درین ناحیه ایجاد صنعت های دستی علی الخصوص صنعت های چوبی رونق متعددی داراست , از صنعت های چوبی این حوزه‌ , می شود به سبد بافی اشاره نمود . همینطور دیگر صنایعی زیرا قالیبافی و گلدوزی صورت میگیرد و می توان از آنان منفعت موفقیت . لوخ بافی که به عبارتی سبد حصیری است و همینطور قالی گلباقیان از آوازه اکثری شامل است .
درمسیر جاده ی طرقبه , شما می‌توانید از گل وگیاه های آپارتمانی , نهال و گیاهان گلدار خریداری نمایید و همینطور وجود گلخانه های زیاد در‌این حوزه‌ , قابلیت خریداری بذر گل های متنوع , گلدان و بذر صیفیجات را برای شما مهیا می نماید .
در صورتیکه به مشهد مقدس مهاجرت کردید تماشا از این ناحیه خوشگل و دل انگیز را در برنامه های مهاجرت خویش قرار دهید .

منبع: www.arshinparvaz.com