سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت مسجد روی آب در کیش

جزیره کیش , دارنده شگفتی های فراوانی است که دوچندان مورد دقت گردشگران تور کیش قرار گرفته است . وجود جاذبه های ارگانیک و تفریحات متنوع سبب رونق توریسم درین ناحیه شده‌است . کیش یکی‌از 4 حوزه‌ در دنیا است که درصد اکسیژن خالص آن بیشتر از بخشها دیگر است و مکان دوچندان خیر برای تنفس همگی ی اشخاص به ویژه جانبازهای شیمیایی است .

کیش

جزیره کیش , سراسر وقار است و دوچندان مطلوب افرادی است که دوست دارا‌هستند در فضایی بدور از غوغا های شهر مدتی را سپری کنند . بدون صدا و آرامشی که در جزیره کیش حاکم است سبب ساز شده تا توده متعددی از کسانی که به‌این جزیره سفرمی نمایند , آن را به دیگر افراد هم سفارش نمایند .
کیش در محدوده آب و هوایی گرم و کم آب است . این حیطه ذیل تاثیر آب و هوای بیابانی است و دارنده فصل تابستان های گرم و طولانی و فصل زمستان های کوتاه و معتدل است . جزیره کیش , به صورت کلی کم بارش و کم آب است و بارندگی معمولا به طور رگبار و سیلاب بوده و در ماه های فصل‌زمستان صورت می‌گیرد .
با اعتنا به استقبال بینظیری که از این جزیره می شود , طرح هایی اکثری با انگیزه ساخت جاذبه نیز در کیش در هم اکنون اجرا است . یک کدام از طرح هایی که اخیرا قرار است تا در جزیره کیش احداث شود , او‌لین مسجد روی آب خواهد بود.

اجرای اولی مسجد روی آب در جزیره کیش , اعم از پروژه های مذهبی اجرایی در کیش خواهد بود . این مسجد با انگیزه ساخت جاذبه توریسم و جنبه عبادی بر روی آب احداث خواهد شد.
کلنگ زنی عملیات احداث این مسجد در 18 مرداد سال 96 انجام یافته شده‌است و به زودی با احداث این مسجد , گردشگران شاهد یک کدام از جاذبه های فراوان قشنگ و مختص ترین مسجدهای جمهوری اسلامی ایران خواهند بود .
در مراسم کلنگ زنی این مسجد , عده ای از مسئولان شهر , معاونان اداره مطقه آزاد کیش , فرماندهان نظامی و انتظامی , امام آدینه و نماینده اهل سنت هم حضور داشتند .
طرح اول احداث این مسجد بر روی آب , در سال قبلی به وسیله امام آدینه کیش سفارش شد و بعد از آن وارد سطح بررسی های اول شد . اینک این مسجد در اکنون ساخت است .
طرح کلی مسجد به طور دو طبقه خواهد بود . و بر روی سواحل غربی به طور تک شالوده ساخته خواهد شد . گفته می شود این مسجد به طور یک ستاره 12 مالامال ساخته خواهد شد . مساحت این شمسه حدودا 1280 متر مربع خواهد بود .
کل بنای مسجد دارنده 170 متر مساحت و طبقه همکف آن 133 متر خواهد بود . یک اسکله این مسجد را به حاشیه دریا متصل خواهد کرد . این اسکله 120 متر ارتفاع و 6 متر پهنا خواهد داشت.
در واقع مسجدی که در اکنون احداث است , بزرگ نخواهد بود و صرفا جنبه توریسم خواهد داست و برای میزبانی از مراسم های بزرگ ساخته نمی‌شود . آرزو میرود که‌این مسجد به یکی جاذبه های کیش تبدیل شود .
میزان دارایی ساخت اولی مسجد روی آب در کیش به وسیله اداره ناحیه آزاد کیش تامین خواهد شد . ولی گفته می شود عده ای از خیرین نیز در تامین دارایی برای قسمت های جانبی شرکت کردن خواهند داشت . با اعتنا به برنامه‌ریزی های انجام یافته , مسجد بعداز اتمام ساخت و آغاز عمل , در تامین هزینه ها خودکفا خواهد بود . مسجدی که قرار است بر روی آب ساخته شود , طبق مقررات و استاندارهای مهندسی و زیست محیطی ساخته خواهد شد . در رابطه گنجایش مسجد داده ها دقیقی در دست نیست البته پیش گویی می شود که مسجد گنجایش پذیرایی از یک سری نفر را به طور به طور همزمان خواهد داشت

منبع: سایت آرشین پرواز

 

مطالب مرتبط:

جاذبه ی شگفت انگیز جنگل های دریایی حرا

سفر با کشتی سانی از جزیره کیش

کدام هتل کیش برای اقامت بهتر است؟

بهترین هتل های قشم برای اقامتی ایده آل

کشتی یونانی در آینده ای نزدیک حذف خواهد شد!

نکاتی که پیش از سفر به کیش باید بدانید