سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزه های آنتالیا

آنتالیا یکی‌از شهرهای اصلی ترکیه است که در واقع یک قطب توریسم کلیدی برای این مرز و بوم هم به حساب آورده می شود . این شهر اثر ها تاریخی و جالب بخش اعظمی از مورخ و فرهنگ وتمدن این شهر را در خویش دارااست . در صورتیکه به مورخ این شهر هم عشق و علاقه دارید سفارش میکنیم حتما در تور آنتالیا از موزه های آنتالیا هم دیدن کنید .

آنتالیا حیطه با طبیعیت بکر است که موزه های آن هم اثرها باستانی زیاد متعددی داراست که برای علاقمندان به موزه ها و اثرها تاریخی جذابیت بخش اعظمی داراست . آنتالیا به طور کلی 7 موزه گرانبها دارااست که هرکدام از آن‌ها جذابیت های یگانه خودش را دارااست . تنوع موزه های این شهر نسبتاً هر دسته ذوق و سلیقه ای را در بر می‌گیرد .

مراجعه به موزه های آنتالیا سبب می شود شما دوچندان راحت خیس و خوبتر بافرهنگ و مورخ این شهر آشنا گردید .
موزه باستان شناسی آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا از وسیع ترین و مهم‌ترین موزه های آنتالیا است که با اسم موزیسی هم شناخته می شود . مطرح ترین و مهم‌ترین قسمت های این موزه بخش سکه ها , اتاق امپراطوری , تابوت ها و آیکون های مسیحیت میباشند . اکثر وقت ها اثر ها و اشیای این موزه مرتبط با بخش ها لیکیا , پام فیلیا , کیلیکیه , پیسی دیا و… هستند .

موزه باستان شناسی آنتالیا در سال 1922 تاسیس شد و امروزه چیزی حدود 13 آلبوم دارااست . این موزه هر روزه از ساعت 9 تا 19 گشوده است و پذیرای مراجعین با شخصیت هست . این موزه در حیطه کنیالتی آنتالیا قرار گرفته است .
موزه مینی سیتی آنتالیا
مینی سیتی از سایر موزه های آنتالیا است که به هیچ عنوان اثرها باستانی را در خ ود جای نداده است و صرفا ماکت های کوچکی از اثر ها تاریخی ترکیه را در خویش جای داده است و در محیط گشوده جای‌دارد .

هدفون هایی که در بدو ورود به مراجعین داده می توان به گویش های روسی , آلمانی , ترکی و انگلیسی می باشند که در رابطه این اثرها توضیح می دهند . این موزه از ساعت 9 تا 19 گشوده است و برای ورود مراجعین حاضر است .
موزه و منزل آتاتورک
آتاتورک یکی‌از افراد کلیدی برای سرزمین ترکیه بوده است که سرویس ها اکثری به مردمان این مرز و بوم ارائه داده است . با اعتنا به سرویس ها فراوان متعددی این فر بزرگ به مرز و بوم ترکیه منزل آتاتورک بعد از فوت وی تبدیل به موزه شد که تماشا کنندگان اکثری هم داراست . این موزه 2 طبقه داراست و در سال 1984 تبدیل به موزه شده‌است .

این موزه هر روز از ساعت 8 تا 17فعال است . این موزه در محله مرادپاشا قرار گرفته است .
موزه سونا اینان کرک
سونا اینان کرک موزه ای ویژه معرفی آداب و رسوم مردم ترک است . این موزه گونه های خرقه ها و همگی ابزارهای محلی این مردمان را در خویش محافظت می نماید . این موزه یک محل دنج برای کسانی است که میخواهند با مورخ و آداب و رسوم مردم ترکیه آشنا شوند . این موزه دو طبقه است .

موزه سونا اینان کرک از ساعت 9 صبح تا 18 پذیرای مراجعین متشخص است . این موزه در ناحیه بارباروس جای دارد .
موزه اثاثیه بازی آنتالیا

موزه اسباب و اثاث بازی آنتالیا از شایسته ترین موزه های آنتالیا است که در سال 2011 تاسیس شد و چیزی حدود سه هزار لوازم بازی از تعدادی مرزوبوم از سرتاسر عالم را در خویش جای داده است . کهن ترین اسباب و اثاث بازی این موزه مرتبط با سال 1800 میلادی است . این موزه برای همگی سنین دیدنی و مهیج خواهد بود .

این موزه در حوزه‌ خواسته پاشای آنتالیا قرار گرفته است .
موزه زیرآبی
موزره ذیل آبی رنگ از موزه های جالب در آنتالیا است که کسانی که به غواصی و دنیای ذیل