سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استانبول مقصدی جذاب برای گردشگری

استانبول یک کدام از بزرگ ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه است , پیشین از هجرت به‌این شهر با راهنمای مهاجرت به استانبول خویش را برای یک مهاجرت عالی و مالامال قصه مهیا فرمائید , استانبول به دلیل داشتن مرکز ها خرید متفاوت و همینطور برگزاری جشنواره های دیدنی زیاد میان گردشگران دوست داستنی است و تور استانبول یک کدام از پرفروش ترین سفرهای فرنگی به شمار میرود .
استانبول در شمال غربی ترکیه و در ناحیه مرمر واقع شده‌است , نصیب کهن این شهر بر روی هفت تپه ایجاد شده است و مضاعف چشم انداز زیبایی را تولید کرده , تپه کاملیکا , بلندترین نقطه استانبول محسوب می‌گردد و جمعیت این شهر نزدیک به 15 میلیون نفر میباشد , عالی است بدانید که استانبول یکی‌از سابق ترین شهرهای دنیا است و به 660 قبلی از تولد مسیح گشوده می شود , در حقیقت بیزانس ها و مستعمره نشینان یونانی ساخته اند و ابعاد به دست رومی ها به‌زمین‌خورد , پس از رومی ها عثمانی بر این شهر سلطه افکندند و در غایت با به رسمیت شناخته شدن جمهوری ترکیه , این شهر تحت عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری و توریسم ترکیه شناخته شد .

 


گویش قانونی در استانبول ترکی استانبولی است و این را بدانید که مردمان این شهر با وجود توریستی بودن آن خیلی به گویش انگلیسی شناخت ندارند , اختلاف ساعت استانبول با تهران یک ساعت و نیم است که عقب‌ خیس از تهران است , واحد پول در استانبول لیر ترکیه است که در اکثری از دکان ها با ارزهای دیگر هم داد و ستد صورت میگیرد , گونه برق شهری 230 ولت و 50 هرتز است , کد مرزو بوم ترکیه 0090 هست و برای تماس با شماره‌های واجب میتوانید 112 را شماره گیری کنید .

آب و هوای استانبول دوچندان متنوع و متغیر است , این شهر آب و هوای مدیترانه ای , گرمسیری و آب و هوای اقیانوسی داراست , قابل ذکر است که دمای هوا در گرم ترین ماه سال در استانبول 24 و در سردترین ماه که فوریه باشد 6 جایگاه سانتی گراد میباشد , شایسته ترین زمان هجرت به استانبول در بهار و فصل‌پاییز هست , درین زمان نیز هوا درین شهر عالی است و نیز میتوانید در تاراج ها و فستیوال های این شهر کمپانی فرمائید .
استانبول شهر گرانی است و هزینه معاش درین شهر بیشتر از تهران است , اما برای مهاجرت به استانبول در صورتیکه از گذشته طرح ریزی فرمائید می‌توانید هزینه هایتان را به دست‌کم برسانید و یک هجرت تماما مقرون به صرفه و شیک داشته باشید , در راهنمای مهاجرت به استانبول قصد داریم تا راهکارهای کاهش مخارج مهاجرت به استانبول را برای شما دوستان خوب برشمریم .
اقامت در شهر مقصد مدام یک کدام از گرفتاری های گردشگران است و هزینه اقامت از جمله مهم‌ترین فاکتورها است , در استانبول که یکی توریستی ترین شهرهای ترکیه است مدام مخارج اقامتی مورد علاقه گردشگران بوده و به همین منظور هتل ها برای جذب گردشگران بیشتر , بعضی تخفیف های ویژه ای را برای رزرو حیث می نمایند , با مقداری کاوش در گوگل و وبسایت های رزرو هتل مثل بوکینگ دات کام و بخش اعظمی تارنما های شبیه میتوانید شایسته ترین هتل را با دقت به دارایی اقامتی خویش پیدا و رزرو نمایید .
از جمله هتل های ارزان استانبول می شود به هتل اِوسِن و هتل اوران اشاره نمود , از در میان هتل های در میان منزلت استانبول هم می توان از هتل الیت ورلد پرستیژ و هتل بست وسترن ارسین اسم برد .


اگر می‌خواهید استانبول گردی فرمایید و هتل صرفا برای جای خوابتان است خوب تر است که برای اقامت پایینتر هزینه نمائید و به هاستل های استانبول بروید و پول خویش را صرف گشت و گذار و تفریح و خرید نمائید .
هزینه طعام در استانبول خیلی دوچندان نمیشود و نسبتاً شبیه تهران میباشد , برای صرف خوراک در یک رستوران لاکچری مبلغ 20 لیر می بایست بدهید و در یک رستوران میانگین عالی برای صرف یک غذای دو نفره می بایست 80 لیر پرداخت فرمایید , هر منوی مک دونالد نیز 15 لیر ترکیه برایتان آب میخورد , یک آب معدنی کوچک 2 لیر و یک فنجان قهوه 8 لیر است .
در استانبول رستوران های دوچندان خیر موجود است که میتوانید با مخارج مطلوب , غذاهای زیاد خوشمزه ای را گوارا ی وجود نمایید از جمله شایسته ترین رستوران های استانبول می شود به رستوران اولوس 29 که غذاهای ترکی , فی مابین المللی و دریایی سرو می نماید , اشاره نمود , رستوران یاکا بالک هم یکی‌از مشهورترین رستوران های استانبول است که غذاهای آن با ذائقه اهل ایران ها فراوان سازگار است , رستوران پندلی یکی‌از رستوران های سابق شهر است و در حوالی بازار مصری ها و پل گالاتا واقع شده و به راحتی می‌توانید به آیین این جاذبه ها بروید , و بالاخره رستوران خراسانی که یکی رستوران های عالی اهل ایران در استانبول است و در حوزه‌ دیوان یولو جای‌دارد می‌تواند یک روز دوچندان خوشگل را برای شما و عزیزانتان آماده نماید .
درین نصیب برای اینکه خوبتر بتوانید منوی روزمره خویش را بچینید به معرفی غذاهای مشهور استانبول میپردازیم , بورک که حتما نام آن را شنیده اید , یکی خوشمزه های استانبولی است .

یکی دیگر از غذاهیا ترکی , لهمجون است که در واقع به عبارتی پیتزای ترکیه ای هست , سیب ‌زمینی شکم لبریز نیز از خوشمزه های دارای شهرت و دوستداشتنی ترکی است که بایستی در مهاجرت به استانبول حتما آن را آزمایش فرمایید و بالاخره می رسیم به آبمیوه مورد‌علاقه ترک ها که اما اهل ایران ها هم آن را فراوان دوست دارا‌هستند , چای سیاه یک کدام از آبمیوه های جدا نشدنی از رژیم غذایی مردمان ترکیه است که اکثر اوقات آن را با باقلوای ترکی می‌نوشند , یادتان نرود که قهوه ترک میل فرمائید , اصل قهوه ترک برای این جا است , قابل ذکر است که دوغ نیز یکی دیگر از آبمیوه های عالی ترکیه است که به گویش ترکی می شود ( آیران ( , دوغ های استانبول به خوشمزگی و متنوع بودن دوغ های کشور ایران نیست اما بد نیست یک توشه آزمون فرمایید .


هزینه بلیط تک سفره در استانبول نزدیک به 2 . 50 لیر می شود و در صورتیکه که میخواهید برای مدتی درین شهر اقامت داشته باشید و به مشاهده از جاذبه های توریسم استانبول بپردازید خوبتر است که با 185 لیر یک بلیط ماهانه بخرید و با خاطر راحت در شهر بچرخید , در استانبول تا جایی که میتوانید با آژانس هجرت نکنید به دلیل آنکه دولا عرض با شما کرایه راحساب می نمایند , هزینه ورود به آژانس در استانبول 3 . 8 لیر و به ازای هر کیلومتر می بایست 2 لیر بیش تر خیس بپردازید , در صورتیکه که آژانس درانتظار بماند برای هریک ساعت می بایست 22 لیر دیگر نیز پرداخت فرمایید .
جاذبه های توریسم استانبول به قدری دوچندان است که در شکیبایی این مقاله نمی گنجد , از مهمترین این جاذبه ها می شود به برج گالاتا استانبول , دلفیناریوم استانبول که بزرگ ترین دلفیناریوم اروپا هست