سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک وکیل آباد از گروه بوستان های دیرین و بزرگ مشهد مقدس به شمار می‌رود . این بوستان با مناظر بی نظیری که دارااست , سبب شده تا بیشتر گردشگران تور مشهد و مسافرانی که به مشهد مقدس مهاجرت می نمایند , حتما از این بوستان پهناور دیدن کنند .

پارک جنگلی وکیل آباد

این بوستان در هشت کیلومتری شمال غرب شهر مشهد واقع شده‌است و از سال 1348 تاکنون یکی تفرجگاه های مردمان مشهد مقدس و مسافران تور ارزان شهر مشهد به حساب آورده می شود . وجود گونه های مختلفی از درختان و پوشش های متفاوت گیاهی و وجود نهرهای آب و سرازیر در دره های بوستان , منجر شده تا این بوستان خوشگل و سرسبز , همواره از آب و هوای زیاد مطلوبی برخوردار باشد .
بوستان وکیل آباد شهر مشهد مقدس بوستان وکیل آباد حدود 70 هکتار مساحت داراست و گلشن های آن به وسیله قنات وکیل آباد آب پاشی می شود . این بوستان به وسیله شخصی به اسم حسین ملک وقف شده‌است و شهرداری حیطه 9 تهران سازمان آن را به عهده دارااست .
به دلیل وجود طبیعت سرسبز و درختان , هوای این حوزه‌ در فصل‌تابستان دوچندان خنک و مطبوع است , در واقع بوستان وکیل آباد ناحیه ییلاقی شهر مشهد مقدس به حساب آورده می شود , دیدنی است بدانید که‌این بوستان در حوالی طرقبه قرار گرفته است . به دلیل آب و هوای عالی است که همواره مورد اعتنا مسافران بوده و تحت عنوان یک تفرجگاه از آن یاد می شود .
درین بوستان , محلی برای استراحت مسافران , یک گلشن وحش , یک شهربازی بزرگ به اسم کوهستان و بوستان شعف برای کودک ها در لحاظ گرفته شده‌است تا مسافران تور مشهد مقدس لحظات شاد و مفرحی را در‌این بوستان بگذرانند .

باغ وحش وکیل آباد یک کدام از جذاب ترین و پر اسم و رسم ترین قسمت های در حدود بوستان وکیل آباد است که با اعتنا به تنوع اشکال جانوران در‌این گلشن وحش فی مابین مسافران مضاعف پرطرفدار است. شما می‌توانید در‌این گلشن وحش گونه های حیوان ها گوشت خوار , علف خوار , آبزیان , خزندگان و پرنده ها را ببینید , ببر , گراز , شیر , خرس , گربه وحشی , چهار گوزن , گونه های پرنده ها و شامپانزه در‌این گلشن وحش وجود دارا‌هستند . اعتنا داشته باشید که برای تماشا از گلشن وحش بایستی بلیت تنظیم فرمایید , ساعت ها کار گلشن وحش تمامی روزه از 8 ونیم صبح تا پنج عصر است .
در بوستان وکیل آباد یک دریاچه فصلی موجود است که آب آن به وسیله قنات نماینده قانونی آباد تامین می شود و محل زیاد قابل قبولی است تا ساعاتی را در کنار آن بنشینید و از فضای دل انگیز آن لذت ببرید .
شهربازی کوهستان بوستان وکیل آباد , یک مکان بشاش و دوست داشتنی برای هوا داران شهربازی و تفریحات آن , به شمار میرود . گونه های متنوعی از وسایل تفریحی درین شهربازی برای به کارگیری گردشگران تور شهر مشهد در حیث گرفته شده‌است . همینطور می‌توانید در محوطه آن آلاچیق های زیادی را هم ببینید که محل قابل قبولی برای استراحت به شمار میرود .
شهردای این ناحیه تجهیزات متعددی را درین این شرکت برای رفاه مسافران درنظر گرفته است , رستوران , گنجه , دستشویی وسایل بازی , تجدید بنا استخرها , کف سازی بوستان با مصالح ارگانیک اعم از تجهیزات و اقدامات شهرداری است که برای بهسازی این موسسه در حیث گرفته شده‌است .
برای دسترسی به بوستان نماینده قانونی آباد در صورت نداشتن اتومبیل فردی میتوانید از مترو به کارگیری نمائید , می‌توانید از خط یک که در بلوار نخریسی جای‌دارد و به صورت بی واسطه شمارا به بوستان نماینده قانونی آباد می‌برد , به کارگیری فرمائید .
همینطور میتوانید با استعمال از اتوبوس های شهری که باطن شهر رفت وآمد دارا هستند , خویش را به بوستان نماینده قانونی آباد برسانید . در حالتی‌که قصد دارید در طول روز تعطیل به بوستان بروید خوبتر است در ساعت ها نخستین روز جنبش فرمائید .

منبع: پارک جنگلی وکیل آباد