سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشتی یونانی در آینده ای نزدیک حذف خواهد شد!

جزیره ی کیش یکی‌از مسیرهای پربازدید در بین گردشگران داخلی است که با وجود جاذبه های مضاعف همواره این جزیره مقصدی به هم ریخته و مالامال توریست است . کشتی یونانی یک کدام از نمادهای زیبای این جزیره است و در طی سالیان اخیر عکس پرتاب کردن از این جاذبه ی خوشگل در کنار منظره زیبای غروب آفتاب یکی کارهایی است که گردشگران در مواجهه با این جاذبه انجام می دهند .

 

کشتی یونانی حدود 50 سال است که در اطراف روستای باغو در سواحل مرجانی جزیره کیش در مرداد ماه سال 45 به گل نشست و سپس نتوانست کشور ایران را ترک نماید .
این کشتی به گل نشسته در حاضر یکی جاذبه های کیش به شمار می‌آید که تماشای غروب آفتاب از ورای کشتی یونانی یاد انگیز است . کشتی یونانی بخاطر این‌که تجهیزات و وضعیت مراقبت از آن در کشور‌ایران نیست و اکنون بخاطر فرسایش شدید تا یک سری سال آتی کاملا از لیست جاذبه های کیش حذف خواهد .
این کشتی با اسم کشتی کوالا اف که پایانی صاحبان کشتی در سال 1966 آن را خریداری کرده اند و در مسیر یونان به کشور ایران این کشتی به گل نشست و زیرا صاحبان آن یونانی بودند بدین اسم شناخته شد .
پس از به گل نشستن کشتی یونانی چه بسا مالکان این کشتی نیز نتوانستند آن را از این کنار دریا بیرون نمایند و در غایت این غول آهنی به جاذبه ای قشنگ برای عکاسی گردشگران تبدیل شد .
بعضی تلاش کردند کهه درون این کشتی اکوسیستم جدیدی را تولید نمایند اما به دلیل شور بودن بیشتراز حد آب خلیج عجم درین ناحیه منجر شده که فرسایش شدیدی در فلزات کشتی صورت دهد و این دستور ریزش بعضی از نواحی کشتی را محتمل نموده است . از این رو ورود به باطن کشتی ممنوع شده است.

در غایت ازآنجاکه اجزای این کشتی قابل جداسازی و فروش نبوده است و خویش کشتی نیز قابل حمل فقدان و نمی توانستند آن را جا به جا نمایند سبب ساز شد تا این کشتی به جاذبه ای برای توریسم تبدیل شود . در کنار این جاذبه پایین ساخت هایی همانند بخش هایی برای شتر سواری , رستوران ها , کافه ها و آلاچیق های بخش اعظمی در حوالی آن تاسیس شده است .
کلیه ما می‌دانیم که سالیان متعددی از به گل نشستن این کشتی می گذرد و این غول آهنی روز آپ تو دیت در آب فرو می‌رود و این کشتی وقتی از وسط هایش شکسته شد و بعد نصیب پشتی کشتی فرو جاری شد و بعداز آن در سالهای اخیر بخش هایی از کشتی تکه تکه شده و در آب فرو رفته است . میزان این فروریختگی به قدری است که نمی‌توان خاطرنشان کرد این کشتی تا تعدادی سال دیگر میهمان این جزیره است .
مدتی پیش علی اصغر مونسان رییس اداره ارثیه فرهنگی , صنعت های دستی و گردشگی که در قبل رییس حوزه‌ آزاد کیش هم بوده است ابلاغ کرده بود که درخصوص تجدید بنا و محافظت کشتی یونانی کلام هایی با دانش گاه شریف انجام یافته است ولی بعداز تحلیل‌ها و برآورد هایی که انجام شد نشان از این داشت که مخارج محافظت , تجدید بنا و نوسازی کشتی یونانی آن چنان بسیار است که محافظت از این کشتی از نگاه اقتصادی به صرفه نمی‌باشد .
بعد از مذاکراتی که فی مابین دانش کده شریف و اداره حوزه‌ آزاد کیش صورت گرفت این فیض به دست آمد که دیگر امیدی به باقی ماندن کشتی یونانی نیست و می بایست این حقیقت را پذیرش کرد که در سالهای آینده این جاذبه توریسم و آرم جزیره کیش کاملا از میان خواهد رفت .

جزیره کیش به یکی‌از هدف های پرطرفدار در میان مسافران تبدیل شده‌است . سواحل مختلف و تجهیزات تفریحی دوچندان , مجال قابل قبولی را برای خوشگذارنی در اختیار گردشگران تور کیش قرار می‌دهد .
جزیره کیش به جزیره غروب های دل انگیز , دارای شهرت است . فرقی نمیکند که کجای این جزیره را برای تفریح طی روز تعیین فرمائید , اما در صورتیکه بخواهید یک کدام از زیباترین غروب های این جزیره را بازدید فرمائید , حتما مشاهده از کشتی یونانی را در برنامه خویش قرار دهید . به این دلیل‌که در‌این حالت می‌توانید یک کدام از حیرت انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین مناظر غروب را ملاحظه کنید .
کشتی یونانی از مختص ترین و تماشایی ترین , جاذبه های کیش به شمار می‌رود . این کشتی در 4 مرداد سال 1345 در حوالی روستای باغو به گل نشست و برای مدام از تکان ایستاد . علت به گل نشستن کشتی تاکنون مشخص و معلوم نشده است , اما بعضی از بومیان , مه آلود بودن هوا را علت این رخداد میدانند که به جای توقف در یک کدام از بنادر کیش , از مسیر کلیدی خویش بیرون شد و درین محل به گل نشست .
اسم آن کشتی کوالا اف بود , که به وسیله آخری صاحبان کشتی که در سال 1966 آن را خریداری کردند , گزینش شده بود . این کشتی در مسیر کشور‌ایران به یونان در کنار دریا باغو به گل نشست . به دلیل این‌که تا آن زمان این کشتی در اختیار یونانی ها بود , به کشتی یونانی به شهرت رسیده است .
این کشتی در طول به گل نشستن در کنار دریا روستای باغو , دارنده ذخایر نفتی لبریز ارزشی بود که بعد از به گل نشستن بوسیله خدمه کشتی تخلیه شد . خدمه و یک کشتی هلندی به اسم اورینکو در طی هشتاد روز , کارایی های اکثری برای خارج کشیدن کشتی انجام داند , اما سود ای در ادامه نداشت .

 

برای رزرو تورهای مسافرتی کیش می توانید به لینک https://www.arshinparvaz.com/تور- کیش مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه ی شگفت انگیز جنگل های دریایی حرا

ساخت مسجد روی آب در کیش

سفر با کشتی سانی از جزیره کیش

کدام هتل کیش برای اقامت بهتر است؟

بهترین هتل های قشم برای اقامتی ایده آل

نکاتی که پیش از سفر به کیش باید بدانید